Werkwijze

1. Kennismakingsgesprek

Opgeven voor de coaching, training of workshop kan telefonisch of via de mail. Vervolgens hebben we een gratis, oriënterend, telefonisch gesprek in het kader van een kennismaking (max. 20 minuten).

2. Intakegesprek

Tijdens dit gesprek bespreken we uitgebreid de hulpvraag, wensen en verwachtingen. Als dit duidelijk is bepalen we het doel/de doelen en het plan van aanpak. In overleg vindt dit gesprek in de thuissituatie van het kind/de tiener plaats, of in de praktijk.

3. Coaching sessies

De coaching sessies duren een uur en vinden plaats in mijn praktijk. Tijdens de coaching werk ik met het kind/de tiener aan de hulpvraag. Afhankelijk van de situatie is alleen het kind/de tiener aanwezig of zijn de ouder(s) ook aanwezig bij de sessies. Tijdens de sessies maak ik gebruik van verschillende begeleidingstechnieken en materialen. De laatste 10 minuten van elke sessie worden gebruikt om te evalueren. We kijken samen vooruit en bespreken aan welke punten jij en je kind kunnen werken. Na 3 sessies bespreken we of het nodig is een nieuwe afspraak in te plannen of dat jullie op eigen kracht verder gaan.

4. Afronding

Als het doel (jullie hulpvraag) bereikt is ronden we de coaching af. Dit doen we met een eindgesprek in de praktijk, waarbij zowel de ouder(s) als het kind/de tiener aanwezig zijn. Bij dit gesprek bespreken we wat het kind/de tiener bereikt heeft in de (korte) periode bij Kracht in Balans. We maken hier altijd een feestelijk moment van, met drinken en wat lekkers.

Werkwijze Ik Leer Leren / Plannen en uitvoeren / Motivatie verhogen

Bij de training Ik Leer Leren en de workshops Plannen en uitvoeren / Motivatie verhogen vervalt het intakegesprek. Na een kennismakingsgesprek, en het invullen van het intakeformulier ‘Ik Leer Leren’, gaan we van start met de training/workshop. Ook voor de workshops ‘Plannen en uitvoeren / Motivatie verhogen’ mag je dit formulier invullen. Na de laatste les hebben we, samen met ouder en kind, een evaluatie van de training van maximaal een half uur.